Šiandien prasideda pirmoji kasmetinio projekto „Epochų ratu” diena. Šiais metais
mokiniai turi gilintis į tautinių bendruomenių Lietuvoje temą. Dalis klasių dirba intensyviai,
kabinetuose girdisi šurmulys. Kiti mokiniai išsibarstę po visą mokyklą: kai kurie ieško
informacijos, tautinių bendruomenių atstovų, paminklų, pastatų, iškeliavo net už mokyklos ribų.

Visų pirma apsilankėme 2C klasėje. Šios klasė domisi lenkų tautine bendruomene. Mūsų
dėmesį patraukė kalendoriaus kūrimo grupė, jie siekia sukurti lenkų religinį švenčių ir papročių kalendorių. Jie ieško švenčių reikšmių, datų, lenkiškų pavadinimų, tradicijų. Kol kas jie jau spėjo
surinkti informaciją ir padaryti kalendoriaus maketą, tačiau mokiniai susidūrė su techniniais
nesklandumais, bet vis vien komanda yra užtikrinta savo jėgomis, kad spės atlikti darbą laiku. O
klasėje tvyro darbinga atmosfera ir pasiryžimas atlikti savo uždavinius.

Užsukome pas gretimai dirbančią 2E klasę. Šios klasės tautinė bendruomenė yra
ukrainiečiai. Pakalbinome matematikos uždavinių kūrimo komanda. Mokiniai siekia sukurti 10
matematinių uždavinių, kuriuose atsispindėtų ukrainiečių bendruomenės atributika. Nors dar tik
projekto pradžia, grupės atstovai yra nusiteikę gana neigiamai, nes susiduria su kalbiniais
sunkumais: jiems sunku suformuluoti užduotis. Taip pat mokiniai nepasitiki savo darbo
įgūdžiais, todėl abejoja, ar spės darbą atlikti iki nustatyto termino.

Apsilankėme 2B klasėje, jų tema – totoriai ir karaimai. Kalbinome grupę, kuri atsakinga
už nacionalinio patiekalo pristatymą. Grupės atstovių tikslas sukurti skaidres ir pagaminti
karaimų nacionalinį patiekalą – kibinus bei aprašyti jų kilmę, gaminimo procesą. Kol kas
mokiniai sunkumų daug nepatyrė, tačiau teksto rašymas kelia iššūkių. Pagrindinis lūkestis –
darbą padaryti teisingai ir jo nesugadinti. Klasė darbuojasi efektyviai ir tikisi savo darbus
užbaigti laiku.

Toliau pasukome į 2D klasę, jų tema – romai. Kalbinome knygos puslapių kūrybinės
grupės atstoves, jos gerai nusiteikusios, nes darbas vyksta sklandžiai, jos jau spėjo surasti
tinkamą informaciją ir nusipiešti pastato eskizą. Sunku atrasti architektūros pavyzdžių, nes romų
tautinė bendruomenė yra klajokliai ir dėl to dauguma statinių yra skirtingi. Kadangi pasirinkimas
yra ribotas, grupė renkasi vaizduoti estetiškiausius pastatus, kuriuos randa. Pastatams vaizduoti
renkasi ryškias spalvas, jomis nori išryškinti romų autentišką stilių.

Galiausiai atokiausioje mokyklos vietose radome 2A klasę. Šios klasės tema – žydai.
Svarbu pabrėžti: ji buvo tiesiog išsibarsčiusi po visą mokyklą. Todėl vos radome šios klasės
atstoves, šokio kūrimo grupės nares, mokyklos aktų salėje. Jų pagrindinis tikslas sukurti judesius
bei juos paversti į darnų šokį. Pagrindiniai sunkumai – patys judesiai bei graži jų kompozicija,
bet jos nesijaudina, nes pagrindinė idėja jau yra ir liko tik sukurti patį šokį. Pagrindinis lūkestis –
kuo greičiau ir kokybiškiau pabaigti darbą.

Apibendrinant galima teigti, kad dauguma mokinių džiaugiasi projektu ir
nevykstančiomis pamokomis. Nepaisant aukštų mokytojų lūkesčių ir didelio darbų intensyvumo,
gimnazistai puikiai tvarkosi su užduotimis.


Goda Saveikytė (2E), Julija Jungbliutaitė-Andriškevičiūtė (2E), Lėja Urbšytė (2D), Kamilė
Kamsiukaitė (2D)