Šiandien prasideda pirmoji kasmetinio projekto „Epochų ratu” diena. Šiais metais
mokiniai turi gilintis į tautinių bendruomenių Lietuvoje temą. Dalis klasių dirba intensyviai,
kabinetuose girdisi šurmulys. Kiti mokiniai išsibarstę po visą mokyklą: kai kurie ieško
informacijos, tautinių bendruomenių atstovų, paminklų, pastatų, iškeliavo net už mokyklos ribų.
1A klasės mokinės atskleidžia, jog visas jų projektinis darbas bus apie karaimų, totorių
tautas. Merginos, ruošiančios šokio pristatymą, atvirauja, kad šokį jau sukūrė ir pagrindinis
triūsas bus rytoj, viską realizuojant. Tačiau pasiteiravus, kaip sekasi matematinius uždavinius
kuriančiai grupei, mokiniai skundžiasi, kad labai sunkiai kuriami uždaviniai bei darbas juda
neapsakomai lėtai. Grupė kol kas nevilty ir ruošiasi kurti uždavinius iki pat vakaro.
1B klasės mergaitės, dirbančios ties knygos puslapiais apie romus, dar neįpusėjus dienai
gali pasigirti jau padarius beveik puse darbo. Jos dalinasi lūkesčiais gauti gerą pažymį už puikiai
atliktą darbą.
1C klasės mokiniai sparčiai dirba visose srityse. Klasėje skamba muzika, palaikanti
energiją kabinete. Mokiniai atvirai dalinasi įspūdžiais ir paslaptimis, kaip renka informaciją ir ją
redaguoja. Kalendorių daranti merginų komanda informacijos internete ieško ne tik lietuvių ir
anglų kalba, bet ir lenkų. Nors darbo daug bei nusimato ilga diena, mokiniai dalinasi džiaugsmu
mokykloje lavinti ne vien akademines žinias, bet ir įvairesnius gebėjimus. Mokinį, besidomintį
lenkų architektūra, sukrėtė šokiruojantis atradimas. Jis, besidomėdamas lenkų architektūros
stiliumi ,,zakope“ atrado, jog šio stiliaus kūrėjas buvo jo ketvirtosios eilės prosenelis!
1D klasės merginos, kuriančios kalendorių, neatsispyrė pagundai pasinaudoti ir dirbtiniu
intelektu informacijai rinkti. Jos, prabėgus pirmosios projekto dienos pirmai pusei, sugebėjo
surinkti net 9 iš 20 ukrainiečių švenčių datų. Mokiniai dalinosi ir darbų neaiškumais dienos
pradžioje, tačiau džiaugiasi, jog su kuratorių pagalba viskas paaiškėja. Vaikinų komanda,
ruošianti teatro pasirodymą pirmajai projekto dienai, atėjo pasiruošusi visą scenarijų. Jie teigė,
kad dirbti pradėjo jau prieš savaitę! Tokį jų pasirinkimą lėmė nerimas nespėti pasiruošti
pristatymams.
1E klasės mokiniai, kuriantys žydų temos pristatymą, pasidalina, kad darbas vyksta
sklandžiai bei jau sukurta daugiau nei trečdalis darbo. Mokiniai neslepia, kad tempą lėtina
daugybė reikalavimų bei mokinius sekina veiklų intensyvumas.
Apibendrinant galima teigti, kad dauguma mokinių džiaugiasi projektu ir
nevykstančiomis pamokomis. Nepaisant aukštų mokytojų lūkesčių ir didelio darbų intensyvumo,
gimnazistai puikiai tvarkosi su užduotimis.
Goda Saveikytė (2E), Julija Jungbliutaitė-Andriškevičiūtė (2E), Lėja Urbšytė (2D), Kamilė
Kamsiukaitė (2D)